یوپی اس چیست؟

یوپی اس چیست

Ups مخفف عبارت uninterruptibleبه معنای منبع تغذیه بدون وقفه است .

یوپی اس  چیست: یک منبع تغذیه الترونیکی است که وظیفه اصلی ان تامین بدون وقفه ی توان مورد نیاز بار مصرفی میباشد این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده میگردد همچنین یو پی اس به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامیین می نماید .

یوپی اس :درحقیقت استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه ((ups شما را قادر میسازد که بر بیش تر مشکلات ناشی از برق شهری فائق آیید و همچنین محافظت دربرابر قطع کلی برق را نیز به دست اورید شما میتوانید سطوح مختلفی از حفاظت را در مقابل مشکلات برق برای سیستم خود جهت جلوگیری از تخریب و یا از دست دادن اطلاعات به کار گیرد.

یوپی اس

 

 

با توجه به اینکه روش های نسبتا کم هزینه بسیاری راجهت تامین سطوحی از حفاظت در مقابل مشکلات برق شهری برای تجهیزات میتوانید به کار گیرید هیچ یک از انها نمیتوانند به خوبی یک دستگاه تامین برق بدون وقفه (یو پی اس ) سیستم شمارا در قبال مشکلات برق شهر حفاظت کنند.

هدف اصلی یک دستگاه یوپی اس تهیه یک منبع بدون وقفه انرژی برای تجهیزی است که از ان محافظت میکند .

یوپی اس :همچنین بخشی دیگر به نام inverter نیز برای تبدیل انرژی مستقیم ذخیره شده در باتری به برق متناوب جهت راه اندازی دستگاه شما در تمامی یو پی اس ها تعبیه شده است از اینرو میتوان از باتری به عنوان اصلی ترین بخش های یک دستگاه یو پی اس اشاره کرد.

در برخی از انواع ups ها یک مبدل بزرگ برق متناوب به مستقیم وجود دارد و inverterهمواره نیروی لازم برای راه اندازی وسیله را تامین میکند و خود inverter انرژی لازم را از منبع اولیه و از طریق مبدل برق متناوب به مستقیم یا از باتری تامین میکند.

بیش ترین کاربرد یو پی اس چیست ؟

بیش ترین کاربرد یو پی اس برای تجهیزات کامپیوتری و ماشین

های اداری .سیستم های امنیتی و دوربین های مداربسته .برای شبکه های کامپیوتری و سرورها.تجهیزات پزشکی و ازمایشگاهی.سیستم های بانکی و فروشگاه ها.