راهنمای خرید یو پی اس

یو پی اس

برای خرید یو پی اس به نکات متفاوتی باید توجه داشت تا بعد از خرید یو پی اس ، لذت و طعم یک خرید خوب را تجربه کنید.

نکات مهم خرید یو پی اس را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  1. توان مورد نیاز و توان مصرفی :

راهنمای خرید یو پی اس : یکی از مهم ترین نکات برای خرید یو پی اس این است که توان مصرفی دستگاه هایی که قرار است به آن متصل شوند را محاسبه کنید ، برای این منظور کافی است توان هر یک از وسایل را جداگانه و در نهایت مجموع آنها را حساب کنید.

توان وسایل برقی با وات بیان می شود که این توان معمولا روی دستگاه های برقی نوشه شده است در صورتی که به توان مصرفی دستگاه مستقیم اشاره نشده باشد حتما عددی به عنوان جریان ( A ) آن نوشته شده است که از حاصل ضرب آن عدد در ولتاژ دستگاه ، توان آن بدست می آید. به عنوان مثال اگر روی برچسب یک پرینتر که مستقیم به برق متصل می شود ( بدون آداپتور ) جریان را ۲ آمپر نوشته باشد ، توان پرینتر ۲×۲۲۰ یعنی ۴۴۰ وات  می شود.

راهنمای خرید یو پی اس : پس از برآورد توان دستگاه ها و تجهیزات باید یو پی اس ای را انتخاب نمود که دارای توانی بیشتر از توان تجهیزات باشد. در حالت عرف توان یو پی اس ، ۱٫۲۵ برابر توان تجهیزات انتخاب می شود. این کار دارای چند حسن است:

الف. با توجه به این که یو پی اس درحالت FULL LOAD ( استفاده از حداکثر توان ) خود ، کار نمی کند منجر به افزایش طول عمر یوپی اس می گردد.

ب. در صورت کار تمام تجهیزات ، یو پی اس به راحتی قادر به تامین توان آنها خواهد بود. به عبارت دیگر UPS بدون هیچ گونه مشکل در بدترین شرایط نیز کار خواهد کرد.

ج. اگر بار به میزان جزیی تغیر نمود نیاز به ارتقاء یو پی اس (UPS) نیست به عنوان مثال اگر یک کامپیوتر به مجموعه اضافه شود نیاز به تغییر و ارتقاء یوپی اس نخواهد بود.

راهنمای خرید یو پی اس