یو پی اس آنلاین

یو پی اس که دستگاهی به عنوان منبع تغذیه بدون وقفه می باشد ، بطور کلی به سه مدل دسته بندی میشود :
یو پی اس افلاین (Offline UPS ) _ یو پی اس آنلاین (Online UPS) _  یو پی اس لاین اینتراکتیو (Line-Interactive UPS)

وظیفه اصلی یو پی اس محافظت از دستگاه ها و لوازم برقی در مقابل خطرات آسیب دیدگی و تغذیه آنها می باشد.

در ادامه مطلب به بررسی یو پی اس آنلاین خواهیم پرداخت.

یو پی اس آنلاین که به نام double conversion ups نیز شناخته می شود، اینگونه عمل میکند که برق شهر AC پس از وارد شدن به یو پی اس به Rectifier (یکسو ساز) رفته و تبدیل به برق DC می شود و اینگونه برق مورد نیاز اینورتر inverter و شارژر charger را تامین می کند.

بعد از آن اینورتر inverter برق DC را که دریافت کرده است دوباره به برق AC تبدیل می کند و با فیلتر کردن مجدد ، آن را به خروجی یو پی اس انتقال می دهد. این فرایند از مهمترین مزیت های یو پی اس آنلاین می باشد.

اصطلاحا در این فرایند برق AC به DC تبدیل گشته و مجددا به AC بازگشته است. بدین ترتیب برق ورودی به یو پی اس و برق خروجی از آن کاملا ایزوله شده می باشد.

برای انجام این عملیات یو پی اس آنلاین همیشه بطور مداوم فعال است تا در همه ساعات این ایزوله سازی را انجام دهد. هرگز تجهیزات برقی بصورت مستقیم با برق شهری در ارتباط نخواهند بود. مصرف کنندگان بطور مداوم از برق سالم و سینوسی شده که توسط اینورتر inverter آماده شده است استفاده میکنند.

از دیگر مزیت های یو پی اس آنلاین می توان به قابلیت های بیشتر و توانایی بالاتر این دستگاه اشاره کرد. این نوع یو پی اس ها محدوده گسترده تری برای ولتاژ ورودی برق شهر را در بر میگیرند ، خروجی مناسب تری برای ولتاژ و فرکانس را دارا می باشند ، بار اضافی بیشتری را می توانند تحمل کنند که از Reliability بیشتری نسبت به یو پی اس های افلاین برخوردار هستند.

به همین دلالیل است که در اکثر سازمان های شبکه ای ، مخابرات ها ، بیمارستان ها ، برای سرورهای حساس و … از یو پی اس آنلاین با توان بالا بصورت ۳ فاز استفاده می شود .

در تجزیه و تحلیل های صورت گرفته ، یو پی اس آنلاین توانایی این را دارند که از ۹ ایراد برق شهری را برطرف کنند و به خوبی از لوازم و تجهیزات حساس برقی محافظت کنند.

یو پی اس آنلاین