سولار یا انرژی خورشیدی چیست؟

انرژی خورشیدی نور و گرمای تابشی از خورشید است که با استفاده از طیف وسیعی از فن آوری های در حال تحول مانند گرمایش خورشیدی ، فتوولتائیک ، انرژی حرارتی خورشیدی ، معماری خورشیدی ، نیروگاه های نمک مذاب و فتوسنتز مصنوعی استفاده می شود.

این منبع مهمی از انرژی تجدید پذیر است و بسته به نوع جذب و توزیع انرژی خورشیدی یا تبدیل آن به انرژی خورشیدی ، فن آوری های آن به صورت خورشیدی غیرفعال یا خورشیدی فعال توصیف می شود. تکنیک های فعال خورشیدی شامل استفاده از سیستم های فتوولتائیک ، انرژی خورشیدی متمرکز و گرمایش آب خورشیدی برای به کار بردن انرژی است. تکنیک های خورشیدی منفعل شامل جهت یابی یک ساختمان به خورشید ، انتخاب مواد با جرم حرارتی مطلوب یا خاصیت پراکندگی نور و طراحی فضاهایی است که به طور طبیعی هوا را گردش می کنند.

بزرگی انرژی خورشیدی موجود ، آن را به یک منبع برق بسیار جذاب تبدیل می کند. برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ارزیابی انرژی جهانی در سال 2000 خود نشان داد كه پتانسیل سالانه انرژی خورشیدی 1.575-49.837 (EJ) بوده است. این چندین برابر بزرگتر از کل مصرف انرژی جهان است که در سال 2012 559.8 EJ بود.

در سال 2011 ، آژانس بین المللی انرژی اعلام كرد كه “توسعه فن آوری های انرژی خورشیدی ارزان قیمت ، غیر قابل استفاده و تمیز از مزایای بلند مدت برخوردار خواهد بود. پایداری ، کاهش آلودگی ، کاهش هزینه های کاهش گرم شدن کره زمین و پایین آمدن قیمت سوخت های فسیلی را از سایر موارد بالا ببرید. باید به صورت گسترده مشترک شود
انرژی خورشیدی به زبان ساده چیست؟
تعریف و مثال. انرژی خورشیدی به معنی گرفتن انرژی از خورشید و متعاقبا تبدیل آن به برق است. سپس می توانیم از آن برق برای روشن کردن خانه ها ، خیابان ها و مشاغل خود استفاده کنیم و دستگاه های خود را نیز نیرو دهیم. ما همچنین می توانیم از اصطلاح انرژی خورشیدی با همان معنی استفاده کنیم.
آیا انرژی پاک خورشیدی است؟
انرژی خورشیدی برخلاف سوختهای فسیلی که محدود هستند ، منبع آزاد تجدید پذیر انرژی است که پایدار و کاملاً غیر قابل استفاده است. همچنین این منبع انرژی غیر آلاینده ای است و در هنگام تولید برق هیچگونه گازهای گلخانه ای را منتشر نمی کند.