تفاوت باتری یو پی اس و باتری اتومبیل

اکثر باتری هایی که در ups استفاده می شوند مشابه باتری هایی هستند که دراتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند یعنی باتری های سربی –اسیدی ۱۲ ولت، اگرچه تفاوت های مهمی نیز وجود دارد. باتری های اتومبیل نیروی الکتریسیته را با استفاده ازواکنش اسید سولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معلق است تولید می کنند، به همین دلیل به آنها باتری های ”معلق درمایع” می گویند.
این قبیل باتری ها برای استفاده در ups مناسب نیستند زیرا این امکان وجود دارد که اسید از محفظه باتری به بیرون نشت کند و همچنین هنگام شارژ باتری ممکن است گاز هیدروژن قابل اشتعال تولید شود که در یک محیط بسته می تواند خطرناک باشد.
به همین خاطر، باتری های ups ازنوع مخصوصی تهیه و توزیع می شوند : باتری های سربی-اسیدی با دریچه تنظیم شده. این باتری ها برای جلوگیری از هرگونه احتمال فرار هیدروژن یا نشتی اسید، کاملاً بسته شده اند. برای کاهش بیشتر احتمال نشتی، اسید با لایه هایی از نمد یا فیبر پوشانده شده است که آنرا سر جای خود نگاه دارد. این باتری ها مزایای بسیاری نسبت به باتری های سنتی معلق در مایع دارند از جمله اینکه براحتی میتوان آنها را در مسافت های طولانی حمل و نقل کرد زیرا در مقابل نشتی محافظت شده اند در حالیکه باتری های سنتی معلق در مایع بعنوان یک ماده خطرناک و ریسک پذیر در نظر گرفته می شوند. تنها نقطه منفی باتری های ups اینست که قیمت آنها در ظرفیت های مشابه دو یا سه برابر از باتری های معمولی بیشتر است. تمام باتری ها برحسب ولتاژ نامی (برحسب ولت) و ظرفیتشان (برحسب آمپر- ساعت) طبقه بندی می شوند. یک آمپر- ساعت معرف مقدار انرژی لازم برای فراهم کردن یک آمپر جریان در زمان یک ساعت با ولتاژ معین می باشد. مقدار آمپر- ساعت بیشتر معرف ظرفیت بیشتر باتری میباشد.