یو پی اس افلاین

یو پی اس

یو پی اس افلاین : یو پی اس که دستگاه منبع تغذیه بدون وقفه می باشد ، از قطعاتی با حالت جامد تشکیل شده است . کار این دستگاه تغذیه برق سیستم ها و محافظت از آنها در برابر اختلالات برق شهری است .

بصورت کلی یو پی اس ها از سه حالت تشکیل میشوند

۱ _ یو پی اس افلاین  Offline UPS

۲ _ یو پی اس انلاین Online UPS

۳ _ یو پی اس لاین اینتراکتیو Line-Interactive UPS

اکنون قصد داریم به مشخصات و ویژگی های یو پی اس افلاین بپردازیم.

سیستم یو پی اس افلاین

در یو پی اس افلاین ، این نوع یو پی اس ها از مسیر By Pass انرژی خود را دریافت می کنند و تغذیه می شوند.
زمانی که عملکرد یو پی اس افلاین طبیعی است ، هرگونه اختلال از مسیر By Pass به بار انتقال می یابد.

اگرچه در برخی مدلهای یو پی اس افلاین ، در مسیر By Pass تا حدود زیادی از اختلالات و افزایش ناگهانی ولتاژ جلوگیری می شود و فیلترهای RF فرکانس رادیویی در مسیر By Pass وجود دارد ، اما اگر این مسیر ارتباطی به هر دلیلی قطع شود یا دچار نقص شود ،  مثلا ولتاژ آن در خارج از محدوده مجاز برود ، مسیر اینورتر inverter جایگزین می شود.

در شرایط نرمال شارژر باتری به طور یکنواخت در حال کار کردن است تا باتری ها همیشه در حالت آماده باشند . در برخی یو پی اس ها اینورتر   inverter ممکن است خاموش باشد تا بازدهی یو پی اس افزایش یابد ، گرچه قسمت های کنترل الکترونیکی به منظور عملکرد سریع اینورتر در حالت فعال هستند.

اگر ولتاژ در مسیر By Pass از مقدار حد مجاز کاسته شود ، اینورتر شروع به فعالیت خواهد کرد و بار به وسیله سوپیچ استاتیک به اینورتر انتقال داده می شود .

یو پی اس افلاین

با توجه به اینکه پس از قطع ولتاژ مسیر By Pass  مراحل انتقال باید انجام شود ، وقفه ای اجتناب ناپذیر در تامین بار رخ می دهد ، هرچند این وقفه بسیار اندک است و حدود ۲ تا ۹ دهم ثانیه مراحل انتقال انجام می شود. اکثر بارها به نحوه مطلوب و اینکه دچار اختلالی شوند این انتقال را سپری میکنند و زمانی که جریان برق به وضعیت نرمال بازگردد ، دوباره به مسیر By Pass انتقال داده می شوند.