منبع تغذیه بی وقفه (UPS) یک دستگاه است که به کامپیوتر اجازه می دهد تا حداقل برای یک زمان کوتاه زمانی که منبع اصلی اولیه از دست رفته است، ادامه یابد. این همچنین حفاظت از ضربه های برق را فراهم می کند.

یک یو پی اس شامل یک باتری است که “در هنگام ضربه زدن” زمانی که دستگاه از دست دادن قدرت از منبع اولیه احساس می کند. اگر از کامپیوتر استفاده می کنید زمانی که یو پی اس به شما در مورد از دست دادن قدرت اطلاع می دهد، زمان ذخیره هر گونه اطلاعاتی را که در حال کار بر روی آن هستید و قبل از اینکه منبع ثانویه (باتری) ناپدید شود، ذخیره کنید. هنگامی که تمام قدرت اجرا می شود، داده های موجود در حافظه تصادفی رایانه شما (RAM) پاک می شوند. هنگامی که وقایع برق رخ می دهد، یک UPS موجب افزایش نفوذ می شود به طوری که آن را به کامپیوتر آسیب نمی رساند.

یو پی اس در مرکز داده

هر یو پی اس یک ورودی AC به DC را از طریق یک یکسو کننده تبدیل می کند و آن را با یک اینورتر تبدیل می کند. باتری و یا چرخ های فلزی ذخیره انرژی برای استفاده در خرابی دستگاه. یک مدار دور باطله در اطراف یکسوساز و اینورتر، جریان IT را بر روی نیروی ورودی یا نیروی ژنراتور اجرا می کند.

در حالی که سیستم های یو پی اس به طور معمول نامیده می شوند، این دو اصطلاح به طور متناقض مورد استفاده قرار می گیرند و تولید کنندگان آنها را به طور متفاوتی اجرا می کنند: حداقل یک سیستم به هر یک از سه حالت اجازه می دهد. کمیته بین المللی الکترو فناوری (IEC) اصطلاحات توصیفی فنی را در IEC Std اتخاذ کرد. 62040.

سیستم های یو پی اس مستقل (VFI) ولتاژ و فرکانس نامیده می شوند که دوگانه یا دوگانه تبدیل می شوند زیرا ورودی AC به DC رفع می شود تا باتری ها شارژ شود و اینورتر را رانندگی کند. اینورتر دوباره انرژی برق ثابت را برای اجرای تجهیزات فناوری اطلاعات ایجاد می کند.

1- صرفه جویی در انرژی

هنگامی که قدرت باتری را از دست می دهد، اینورتر را که در حال بارگذاری فناوری اطلاعات (IT) است ادامه می دهد. هنگامی که قدرت بازسازی می شود، یا از ابزار یا یک ژنراتور، یکسو کننده جریان مستقیم (DC) را به اینورتر ارائه می کند و همزمان باتری را شارژ می کند. اینورتر تمام وقت کار می کند ورودی سودمند به طور کامل از خروجی جدا شده است و دوربینی فقط برای ایمنی نگهداری استفاده می شود و یا اگر یک شکست الکترونیک داخلی وجود داشته باشد. از آنجایی که در قدرت تحویل به تجهیزات IT وجود ندارد، قطع کننده خطا (VFI) به طور کلی به عنوان قوی ترین نوع UPS شناخته می شود. اکثر سیستم ها فرکانس خروجی را با ورودی هماهنگ می کنند، اما این ضروری نیست، بنابراین هنوز هم به عنوان فرکانس مستقل واجد شرایط است.

2- صرفه جویی در انرژی

هر تبدیل انرژی از بین می رود، بنابراین انرژی هدر رفته به لحاظ تاریخی قیمت پایه نهایی محسوب می شود. جدیدترین سیستم های VFI بهتر از 96٪ بهره وری در تقریبا تمام بارها هستند.

ولتاژ مستقل (VI)، یا UPS های تعاملی واقعی خط دارای یک ولتاژ خروجی کنترل شده، اما فرکانس خروجی همان ورودی است. استقلال فرکانس به ندرت نگران قدرت در کشورهای توسعه یافته است. قدرت نرم افزاری به طور مستقیم به خروجی و فناوری اطلاعات تغذیه می کند و یکسو کننده باتری شارژ می کند. اینورتر با خروجی هماهنگ شده است، جبران کننده ولتاژ dips و به عنوان یک فیلتر فعال برای سنسورهای ولتاژ و هارمونیک ها عمل می کند. تنها زمانی که قدرت ورودی نوسان می یابد، تلفات یکسوساز و اینورتر اتفاق می افتد. چرخ های فلزی و مجموعه های موتور / ژنراتور نیز به عنوان VI انتخاب می شوند.

3- صرفه جویی در انرژی

هنگامی که قدرت ورودی نتواند، یا ولتاژ خارج از محدوده می شود، دوربینی به سرعت از ورودی جدا می شود و باتری اینورتر را درایو می کند. هنگامی که قدرت ورودی بازیابی می شود، دوربینی مجددا ورودی را جذب می کند، باتری را بارگیری می کند و ولتاژ خروجی ثابت را حفظ می کند. فروشندگان یو پی اس که از منابع قدرت مشابه استفاده می کنند، از قابلیت اطمینان استفاده نمی کنند. نتیجه تقریبا 98٪ بهره وری انرژی است.

4- صرفه جویی در انرژی

ولتاژ و فرکانس وابسته (VFD)، یا UPS آماده به کار، عملا شبیه به VI است و گاهی اوقات به اشتباه خط تعاملی نامیده می شود. اینورتر در سیستم های VFD معمولی خاموش است، بنابراین می تواند تا 10 تا 12 میلی ثانیه (میلی ثانیه) برای شروع قدرت ایجاد کند. این شکست می تواند سرورها را خراب کند، VFD Masters VPS به راحتی برای مراکز داده کار می کند.

5- صرفه جویی در انرژی

مفاهیم جدید VFD قدرت تولید اینورتر را ظرف 2 میلی ثانیه پس از فعال شدن دارند. باطری به طور معمول مشغول است، همانطور که با VI، بنابراین تجهیزات به طور مستقیم از ابزار یا ژنراتور کار می کنند. از آنجا که اینورتر کار نمی کند تا زمانی که قدرت نتواند، هیچ گونه کنترل ولتاژ یا برق مصرفی وجود ندارد و کارایی را تا 99٪ افزایش می دهد. قطع برق یا ولتاژ خارج از محدوده، سوئیچ دور زدن را باز می کند، ورودی خروجی را از بین می برد. اینورتر از باتری ها شروع به کار می کند. یکسو کننده به اندازه کافی بزرگ است تا باتری ها را شارژ نگه دارد.