دستگاه یو پی اس چیست

یو پی اس چیست

دستگاه یو پی اس چیست ؟UPS مخفف کلمه Uninterruptible power supply می باشد که معنای آن منبع تغذیه بدون وقفه است.

یو پی اس وسیله ای برای منبع تغذیه الکترونیکی می باشد و وظیفه اصلی که بر عهده دارد ، تامین توان بار مصرفی بدون وقفه است.

این سیستم میان برق شهر و دستگاه های مصرف کننده قرار گرفته و به عنوان تامین کننده بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری ، برق مورد نیاز لوازم مصرفی را تامین میکند.
علاوه بر این ، کار تنظیم و تثبیت برق شبکه را انجام می دهد که مانع از نفوذ انواع نویز و اختلالات شبکه ای به تجهیزات مصرفی حساس می شود.

دستگاه یو پی اس چیست : در واقع استفاده از سیستم یو پی اس که بدون وقفه تامین انرژی میکند ، شما را در برابر  انواع مشکلات درون برق شهری ایمن می کند و در برابر قطع برق محافظت می کند.

شما قادر خواهید بود که سطوح متعددی برای حفاظت در مقابل اختلال ها و مشکلات برق شهری ، برای محافظت از سیستم و دستگاه های مصرفی خود به کار گیرید تا دچار تخریب و … نشوند.

با اینکه راه های تقریبا کم هزینه تری برای تامین امنیت و حفاظت لوازم و تجهیزات مصرف کننده انرژی در مقابل مشکلات برق شهری  وجود دارد ، اما هیچ کدام از آنها نمی توانند مانند یو پی اس یک پشتیبان قوی برای جلوگیری از بروز مشکلات و تامین کننده انرژی باشند.

دستگاه یو پی اس چیست

دستگاه یو پی اس چیست : زمانی یو پی اس ها ، تجهیزات گران قیمتی به حساب می آمدند و کمتر کسی از این سیستم استفاده میکرد .
اما در حال حاضر با توجه به گران بودن تجهیزات و سیستم های سخت افزاری و حساس بودن داده ها و اطلاعات ، هزینه تامین یک یو پی اس هزینه چندانی ندارد و به صرفه می باشد تا از بروز مشکلات برقی جلوگیری کند.

هرچقدر که باتری های درون یک یو پی اس از قدرت بیشتری برخوردار باشند ، توان یو پی اس برای تامین انرژی در هنگام قطع برق در بازه زمانی بلند مدت بیشتر خواهد بود .

دستگاه یو پی اس چیست : یو پی اس ها ویژگی های مختلف و متعددی دارند مانند آلارم های هشدار دهنده در زمان بروز خطا و اضافه بار  ، نرم افزارهای کنترل کننده به منظور ذخیره سازی اطلاعات و داده ها ، خاموش کردن کامپیوتر ها و امکانات دیگر

دستگاه یو پی اس چیست