استفاده از استابلایزر برای چه چیزی است؟

تثبیت‌کننده ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که برای تغذیه جریان ولتاژ ثابت به وسایل الکتریکی مثل acs  و کامپیوترها به کار می‌رود و از آن‌ها در برابر آسیب ناشی از نوسانات ولتاژ محافظت می‌کند.

پایدارساز برای جریان متناوب چیه؟

تثبیت‌کننده ولتاژ برای حفظ خودکار یک سطح ولتاژ ثابت برای بار (مانند دستگاه‌های تهویه هوا، یخچال و تلویزیون) برای جلوگیری از شکست‌های غیر ضروری طراحی شده‌است.

همه سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی طراحی و تولید می‌شوند تا در حداکثر بازده با ولتاژ تغذیه داده‌شده، به نام ولتاژ عملیاتی اسمی عمل کنند.

به دلایل مختلف، ولتاژ توزیع انرژی ثابت باقی نمی‌ماند و نوسانات قابل‌توجهی را در مقدار اسمی نشان می‌دهد، که نه تنها منجر به از دست رفتن کارایی می‌شود (گاهی حتی عدم امکان عملیات)، بلکه افزایش قابل‌توجهی در نرخ شکست را نیز نشان می‌دهد.

تثبیت‌کننده تجهیزات الکترونیکی هستند که مسئول اصلاح ولتاژ تغذیه برق برای تامین برق پایدار و ایمن برای تجهیزات هستند، که به یک ولتاژ ثابت اجازه می‌دهد و تجهیزات را از بیشتر مشکلات شبکه اصلی محافظت می‌کند.

به مانند UPS، stabilizers ولتاژ یک دارایی برای محافظت از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی هستند.

وظیفه اصلی استابلایزر، ساخت ولتاژ خروجی است که تجهیزات متصل به آن را به اندازه تامین توان الکتریکی ایده‌آل تغذیه می‌کند، و اطمینان حاصل می‌کند که نوسانات در توان الکتریکی آفست می‌کند و خروجی آن یک مقدار ثابت را حفظ می‌کند و مانع از این می‌شود که آن‌ها با تجهیزات مورد تجربه قرار بگیرند و در نتیجه از آسیب آن‌ها اجتناب کنند.

اغلب استابلایزرها همچنین دارای فیلترهای الکترونیکی هستند که هدفشان جلوگیری از نویز و ولتاژ پیک است.

تثبیت‌کننده ولتاژ:

افزایش زندگی مفید تجهیزات؛

کاهش نرخ عملکرد تجهیزات؛

تامین انرژی تثبیت ‌شده.

محافظت در برابر ولتاژ و ولتاژ برق اصلی؛

کار کردن در موارد اضافه‌بار و داغ کردن بیش از حد؛

جریان سیگنال‌های شبکه برق.

تثبیت‌کننده ولتاژ راه‌حل مناسبی برای هزینه متوسط است، برای کسانی که می‌خواهند از تجهیزات خود (سخت‌افزار) در برابر تغییرات )نوسانات( ولتاژ، میخ و نویز موجود در شبکه برق محافظت کنند، توصیه می‌شود.

هیچ چیز برای تجهیزات الکترونیکی مهم‌تر از تامین برق فیلتر شده، محافظت‌شده و پایدار نیست!

باتری‌ها چه هستند؟

یک منبع برق uninterruptible (UPS) وسیله‌ای است که به یک کامپیوتر اجازه می‌دهد تا زمانی که منبع قدرت اولیه از دست می‌رود، حداقل زمان کوتاهی اجرا کند. همچنین حفاظت از نوسانات توان را نیز فراهم می‌کند.

یک باتری UPS چگونه کار می‌کند؟

یک UPS خاموش کامپیوتر را از نیروی برق معمولی تا زمانی که یک مشکل را تشخیص دهد اجرا می‌کند. … شارژر باتری به طور مداوم قدرت DC تولید می‌کند، که اینورتر به طور مداوم به قدرت AC ۱۲۰ V برمی گردد. اگر برق با شکست مواجه شود، باتری به اینورتر قدرت می‌دهد.

چه نوع باتری در UPS وجود دارد؟

باتری‌های اسیدی به رهبری ACID – سرب بیش‌ترین نوع باتری استفاده‌شده در سیستم مدرن UPS مدرن هستند. باتری‌های اسید سرب را می‌توان تحت سه عنوان جداگانه دسته‌بندی کرد. سلول مرطوب – این the باتری سرب پایه است.